ბოლო ათეულ წლებში ტექნოლოგიურმა განვითარებამ ტრადიციული ინდუსტრიები გააციფრულა, რასაც სამუშაო ბაზრის გაფართოება და მოთხოვნადი პროფესიების ტენდენციების ცვლილება მოჰყვა.
კარიერის არჩევისას, იქნება ეს პირველი პროფესიის დაუფლება თუ არსებულის შეცვლა, მნიშვნელოვანია, იცოდე რომელი პროფესიებია დღესდღეობით მოთხოვნადი და რომელ სფეროში გაქვს უფრო მეტი განვითარების შესაძლებლობა.
სწორედ ამიტომ, გთავაზობთ იმ 5 პროფესიის ჩამონათვალსა და მოკლე აღწერას, რომლებიც გლობალურ სამუშაო ბაზარზე მაღალი მოთხოვნადობით გამოირჩევა.
ბაზრის კვლევა ნებისმიერი კომპანიის სამუშაო პროცესის უმნიშვნელოვანესი ნაწილია - ანალიტიკოსმა უნდა მოიკვლიოს ინფორმაცია კონკურენტების, მომხმარებლებისა და პოტენციური ბაზრების შესახებ და ამ მონაცემებზე დაყრდნობით გამოიტანოს დასკვნები, რომლებიც კომპანიას სწორი სამოქმედო გეგმის შედგენაში დაეხმარება.
მართალია, კომპანიათა საქმიანობის მრავალფეროვანი ხასიათიდან გამომდინარე, მათი მოთხოვნები განსხვავებულია, თუმცა შეგვიძლია გამოვყოთ ბაზრის ანალიტიკოსის ძირითადი პასუხისმგებლობები, რომლებიც მოიცავს:
IT მენეჯერი თანამედროვე სამუშაო სივრცეში, რომელიც თითქმის მთლიანად გაციფრულებულია, ერთ-ერთ ყველაზე მნიშვნელოვან როლს ირგებს. მისი მიზანია, კომპანიის ტექნოლოგიების სისტემების მონიტორინგი და ადმინისტრირება, რათა საჭირო პროცესები შეუფერხებლად წარიმართოს.
მას შეიძლება ევალებოდეს:
Software დეველოპერებს შესაძლოა ციფრული არქიტექტორები ვუწოდოთ. ისინი კოდების მეშვეობით ქმნიან და ზედამხედველობენ სისტემებს, რომლებიც გამოიყენება, როგორც ოპერაციული სისტემების, ისე მობილური აპლიკაციებისა და ვიდეო თამაშების შესაქმნელად და გასაუმჯობესებლად.
ხშირად მათი მოვალეობებია:
ისინი ქმნიან ვებ-გვერდებს ბრენდების, კომპანიებისა და კლიენტებისათვის. მათი ძირითადი როლი ვებ-საიტის ვიზუალური გამართვა და ნავიგაციის ოპტიმიზაციაა, თუმცა მათ პასუხისმგებლობაში შედის საიტის შეუფერხებელი მუშაობის უზრუნველყოფაც.
არსებობს ვებ დეველოპმენტის 4 ძირითადი განშტოება (back-end, front-end, fullstack და webmaster), რომელთა საქმიანობაც ერთმანეთისაგან განსხვავდება, მაგრამ შესაძლებელია რამდენიმე ძირითადი მოვალეობის გამოყოფა:
ციფრული მარკეტინგის მენეჯერი ავითარებს და აკონტროლებს კომპანიის ციფრულ პლატფორმებსა და მარკეტინგულ კამპანიებს. ეს როლი მოითხოვს ბრენდის ცნობადობის გაზრდას, კომპანიის ვებსაიტზე ტრაფიკის გაძლიერებას და გაყიდვების პოტენციალის გენერირებას. ციფრული მარკეტინგის მენეჯერი მეთვალყურეობს და უზრუნველყოფს მარკეტინგული გუნდის მხარდაჭერას რამდენიმე მიმართულებით, როგორიცაა: